Інвестиції в контент повинні становити не менше 60 відсотків бюджету

691

На одній з конференцій, по-моєму в Казані, прозвучала така фраза, що на початковому етапі інвестиції в контент сайту повинні становити не менше 60 відсотків бюджету проекту. Думаю саме час поговорити на цю тему, щоб розставити по місцях деякі моменти і прояснити нюанси.

Повернемося років на п’ять тому, коли я ще не працював в інтернеті, але розповіді про ті минулі часи чув у великій кількості. Як тоді заробляли гроші? Купували домен, вішали на хостинг, ставили CMS, набивали вміст сканом, генерованим текстом, копіпастом, рерайтом, без праці заганяли в індекс, накачували пузомірки (мій фільтр для тіц під сапу) і відправляли в сапу.

Пузомірки/пузомеркамі, але без вмісту вже тоді було нікуди. Тоді контент був потрібен для збільшення кількості сторінок. Щоб з одного ресурсу продати якомога більше посилань.

Якщо повернемося в наші дні, то ситуація не сильно змінилася, змінилися тільки вимоги до якості контенту. Сателіти під сапу вже робити складніше і витратніше, а так само не дуже ефективно, так як ці сателіти можуть відлітати пачками під фільтри. Набагато вигідніше робити білі проекти під трафік, хоча на тих же білих проектах заробляти в сапі можна без проблем. Зараз до речі готую пост про донори для регіональних сайтів, але про це окремо.

Якщо не брати в розрахунок ресурси, засновані на якомусь інтерактиві, розрахованим насамперед на непошуковий трафік, а говорити про великих і середніх тематичних проектах, а так само інтернет-магазинах, на комерційних сайтах і тд, то контент — це наше все. І я все ж більше радий, що вимоги до якості контенту як у пошукових систем, так і у користувачів лише зростають.

Де брати якісний контент на сьогоднішній день? Частково відповідь є в моєму пост — не варто замовляти тексти з тематики, в якій розбираєтеся краще копірайтера. Минулого тижня я в цьому переконався. Мені потрібен був текст головної сторінки сайту для пошуку недорогих авібілетів. Я написав в твіттер, що потрібен хороший копірайтер для написання дуже хороших текстів. На пошту мені написало 10 осіб, з них завдання я дав трьом, двоє з цих трьох прислали кілька варіантів тексту, одна дівчина з цих двох надсилала до 10 варіантів, коли кожен раз я писав зауваження… В результаті жоден текст не отримав мого схвалення, щоб бути опублікованими на головній сторінці. На жаль.

Якщо розібратися, то хороший текст не може коштувати дешево. Він повинен коштувати дорого. На заході є цілий напрям, який називається Content Marketing (приклад компанія Brafton). Щоб написати якісний текст з даної тематики для даного проекту, цей проект і його ідеологію треба зануритися, що і роблять на заході.

У нас поки що роблять по-іншому: які ключі, яка щільність, скільки символів, які терміни… Понеслася. І в підсумку виходить:

        • лише на нашому сайті
        • наша компанія надає тільки якісні
        • ми є лідерами галузі х більше 20 років
        • тільки ми работатем в регіоні у
        • тільки у нас ви знайдете масу корисної інформації
        • зможете зробити не виходячи з дому
        • знайшли потрібний варіант
        • таким чином ви
        • надасть вичерпну інформацію

А якщо копнути глибше, то не треба цих зайвих епітетів і штампів, потрібно просто викласти чітко і по справі. І все…

Я сам можу писати контент у великих кількостях, у мене це непогано виходить, але в підсумку він виходить дуже дорогим перш за все для мене. Тому що у мене багато інших завдань, які можу виконати тільки я. Написання контенту вимагає часу, а на цей час у мене швидше за все вже є ті ж завдання, які тільки я можу виконати. Тому контент доводиться віддавати на аутсорс.

При цьому неважливо, пишіть ви контент самі або віддаєте писати кому-то, в будь-якому випадку це інвестиції або вашого часу або ваших грошей. Це інвестиції. Що вигідніше інвестувати гроші або час — вирішувати тільки вам.

Якість контенту

Як я вже говорив, контент повинен бути якісним і інвестувати треба тільки якісний контент. Тому що тільки лише на якісний контент піде пошуковий трафік, який за рахунок цього ж якісного контенту буде конвертуватися в транзакції або дії (ліди).

Якщо на початковому етапі заощадити, то по закінченню визначеного часу ви можете недоотримати очікуваний і прогнозований ефект. Тоді доведеться інвестувати другий раз, але вже більше, ніж у перший. У результаті для досягнення результату виходить, що ви інвестуєте двічі. Ви скупий, тому і заплатили двічі.

Ще нюанс — неякісний контент ви ніякими посиланнями в топ не витягнете. Як би не старалися. Звичайно бувають винятки, але статистика невпинно говорить про інше. При цьому не варто забувати про внутрішню оптимізацію сайту в цілому і контенту зокрема.

Зараз багато копірайтерів, нещодавно я робив обзорчик бірж. Тим не менше для хороших проектів я б вам радив знайти одного копірайтера або главу команди копірайтерів, якому б ви чітко розповіли один раз свої вимоги до текстів, а далі б тільки встигали віддавати і приймати завдання. Так, за такі тексти доведеться трохи переплатити.

Але не скупіться на інвестиції в контент. Ви його купуєте тільки один раз і назавжди (на час життя вашого сайту). Та краще один раз зробити це добре, ніж потім переробляти кілька разів.

60 відсотків бюджету — це середня цифра по лікарні. Якщо до вас звертається клієнт і на питання, чи готовий він інвестувати в контент 60 відсотків бюджету на початкових етапах, він відповідає відмовою, то краще з ним розійтися. Потім в результаті ви уникнете насамперед втрати власного часу.

Терехов.

Постової — глазурована керамічна плитка

На відео приклад якості відео контенту, який добре проінвестували.