Учасники процесу внутрішньої оптимізації сайту

710

Для прикладу візьмемо недавній процес — внутрішня оптимізація одного інтернет-магазину. Дійові особи: власне сам оптимізатор, програміст, верстальник, контентщик, менеджер. Менеджер спілкується з клієнтом і передає все що треба оптимізатору. Оптимізатор ставить завдання (таски) програмісту для переробки функціоналу, верстальщику (щоб код був оптимізований), і контентщику, щоб той переписав неунікальні або неякісні тексти.

Такий набір різнорідних фахівців потрібен у тих випадках, коли в руки SEO компанії потрапляють м’яко кажучи зовсім убогі сайти, які для компаній з великим потенціалом робили в свій час голодні студенти на всяких там жумлах. Для прикладу далеко ходити не треба — я запускав на цю тему конкурс на seo грамотність.

Головний у зграї, як ви зрозуміли, не оптимізатор, а менеджер. Він спілкується з клієнтом і розводить його на все те, що буде прописано в договорі, терміни там, позиції або трафік, або навіть цільові дзвінки — вже як піде справа. Далі менеджер віддає завдання оптимізатору. По розуму і по логіці оптимізатор не повинен і не повинен вміти спілкуватися з клієнтом. Для цього є менеджер-продажник, який в темі і який повинен продавати максимум зі своїм чуттям і підвішеним язиком. А оптимізатор повинен «командувати» своєю шайкою — програмістом (кодером), верстальником (верстаком) і контентщиком (копірайтером).

В ідеалі оптимізатор повинен роздати кожному із шайки завдання, що і як зробити, навіть не завдання, а інструкції, що має вийти на виході у вихідному коді сторінок. У реальному ж житті бувають приблизно так: оптимізатор завдання дає, кодер робить одне, верстак інше, на виході виходить не зовсім те, що потрібно, верстак з кодерам переводять стрілки один на одного і результату немає. Це погано. Треба працювати дружно. Насправді я описав повністю противоложный результат від ідеального. В «зовсім» реальній практиці найчастіше потрібний результат досягається, тільки терміни іноді розтягуються самий небалуй з наступних причин.

Є 3 ланки ланцюга — замовник, менеджер, виконавці. Посередині менеджер. Він працює «швидко». Є виконавці, вони працюють повільніше менеджера, так як їм треба натискати на кнопки і дивитися, що виходить, плюс налагодження. А є замовник. Він може працювати дуже швидко, якщо він всього один чоловік, який стоїть за сайтом. А є контори, де є керівництво, є менеджери, є секретарки. Причому думка керівництва з приводу текстом і пунктів меню, а так само колірна гамма повинні співпасти з думкою молодий грудастенькой секретарки, якою таємно робить знаки уваги генеральний директор (адже секретарка відповідає на листи з сайту). Після повинно пройти нарада з менеджерами, на якому в процесі «мозкового штурму» вони повинні запропонувати поліпшення, у тому числі як зробити тексти «продають» (вони ж в «темі»).

Ця бюрократія сильно гальмує процес оптимізації, адже сайт пошуковим системам потрібно показати вже в готовому вигляді, щоб потім не робити переробки і не чекати переіндексації, а відразу зробити як треба.

Я прихильник тієї думки, що просування з точки зору договору починається після того, як повністю закінчена внутрішня оптимізація: оптимізований код, написані тексти, оформлена перелінковка, налаштовані дзеркала, залитий robots.txt та інші дрібниці. Я писав вже про це тут. Причому про це слід повідомити клієнта. Внутрішня оптимізація під ключ коштує стільки-то і разово, а далі посилальне стільки-то і регулярно протягом півроку наприклад. Хоча посиланнями вже можна займатися на етапі внутрішньої оптимізації, якщо відомі майбутні «лендінгем», а так само «прокачувати» сам домен. Не суть).

Після цього етапу кодер з верстатом йдуть займатися своїми проектами, контентщик підробляє фрілансом на копірайтингу, оптимізатор працює над посиланнями, а менеджер готує і пересилає клієнту звіти. Якщо у клієнта виникають питання, він отримує на них відповіді через того ж менеджера.

По суті справи я описав якісь етапи, які проходять всі учасники до появи результатів просування. Що буде після того, як вони з’являться — це окрема історія. Як-небудь опишу це.

PS Так, чим більше буде взаєморозуміння і довіри між усіма членами процесу, тим ефективніше буде результат, і швидше досягнуть, звичайно. Секретарка не повинна втручатися в дизайн і юзабіліті, а генеральний директор вибирати слова для просування.

Терехов.

Постової — як це зробити?

Відео просто подивіться ;).