Витяг СЕО-ефекту з соціалок у три кроки

614

Переклад статті з searchenginejournal.com надав Михайло Тукнов, спеціаліст інтернет маркетингу www.infatex.com.

Немає жодних сумнівів, що в даний час соціальна видимість сайту безпосередньо впливає на його ранжування в пошукових системах. Що найцікавіше у всьому цьому, так це те, яким чином сигнали з соціальних систем, впливають на позиції сайту. Не чекаючи офіційних рекомендацій від Гугла, ми зібрали існуючі дослідження про вплив соціальних медіа на SEO, і скомпонували їх в три загальні рекомендації. Це практичні кроки, які можуть допомогти вашому сайту скористатися силою соціалок в повну силу.

Крок #1 – Підвищення соціальної цитованості

Ґрунтуючись на статтях Еріка Енжі, що публікується у Search Engine Watch, соціальна видимість сайту — це ‘галасливий’ сигнал.

«Лайки, +1, посилання з соціалок, як і раніше, є гучним сигналом, специфіка якого відбивається на його використання пошуковими системами. Суть полягає в тому, що ви повинні зосередитися на авторитетності, як на своїй, так і на зв’язками з авторитетними записами».

Під гучністю» сигналів Ерік увазі той факт, що основні соціальні сигнали, тобто фейсбук-лайки, натискання на кнопку google +1, твіти і ретвіти, досі мають суттєві недоліки.

По-перше, вони можуть бути штучно накручені. Простий погляд на такі сайти як fiverr.com показують, що подібні біржі зараз процвітають. За невелику плату вони можуть істотно підвищити видимість сайту в соціальних медіа. Якби видача пошукачів безпосередньо враховувала кількість ретвітів, лайків, і тд, то топи зайняли б сайти, які готові витратити великі бюджети на соціалки.

По-друге, подібні сигнали з соціалок не є ідеальним відображенням людської поведінки і трендів. За даними досліджень Еріка Енжі, близько половини американців мають акаунти у фейсбуці, але тільки 4.8% відсотка від населення можна охарактеризувати «активними користувачами соціальних мереж. Ранжування сайтів в залежності від інтересів тільки активних користувачів соц.мереж — явно не те, до чого прагне Гугл. Вони зацікавлені в якісній видачі для кожного.

Але, незважаючи на ці нюанси, немає ніяких сумнівів в тому, що соціальні сигнали відіграють свою роль у побудові рейтингу сайту в пошукових системах, що і підтвердили представники Гугла і Бінга ще в грудні 2010-го року. В інтерв’ю для Search Engine Land (посилання на http://searchengineland.com/what-social-signals-do-google-bing-really-count-55389) представники обох пошукових систем на питання про те, чи враховують їх алгоритми авторитетність твіттер-акаунтів і посилання з твіттера, відповіли наступне.

Представник Бінга: «Ми стежимо за соціальної авторитетністю користувача. Ми дивимося, як багато людей ви фолловіть, як багато людей фолловіть вас, і це може додати трохи ваги при ранжируванні у видачі пошукової системи»

Представник Гугла: «Так, ми вважаємо посилання з твітів і ретвітів сигналом. Цей сигнал використовується для розрахунку ранжирування в основному і в новинному пошуку. Також, в новинній видачі, ми включаємо в сніппет інформацію про кількість людей, що поділилися цією новиною у соціальних системах».

Висновки напрошуються такі соціальні сигнали мають вплив на SEO-показники вашого сайту, але вони не є стовідсотковим еталоном, так як важко визначити природу їх походження — искуственную або природну. Тим не менш, цілком розумно користуватися сучасними тенденціями в повну силу. Потрібно надавати своєї аудиторії легкі інструменти для розшарювання ваших статей і посилань в соціалках, а так само стимулювати їх робити це.

Крок #2 – Збільшення аудиторії та підвищення авторитетності.

Робота над збільшенням ретвітів, лайків і т. п. — це лише пів справи. Набагато більш високого ефекту можна досягнути, розвиваючи свій авторитет в ком’юніті соціальних мереж, працюючи над впізнаваністю бренду. Як представники Гугла і Бінга натякнули в їх відповідях трохи вище, важливо не лише загальну кількість згадок отримав сайт, не менш важливий авторитет профілів, у яких варто це згадка.

Висновок, який напрошується з цього — авторитетні користувачі соціалок надають більш потужний позитивний вплив. Безумовно, прокачаний в соціалках бренд має значно більше плюсів, ніж тільки більш високі позиції у серпах. Зайнявши одне з ключових місць у своїй ніші, ви можете домогтися куди більшого, ніж будучи нікому невідомим блогером з непримітним сайтом і слабким кількістю послідовників в соц.мережах.

Отже, як повинна виглядати концепція побудови авторитетності в своїй ніші? Відомий блогер Кріс Гарлет (посилання на http://www.chrisg.com/social-media-brand/) призводить ось таку схему побудови власного бренду.

Витяг СЕО-ефекту з соціалок у три кроки

Важливо пам’ятати, що ваші публічні вчинки, досягнення і думки вносять свій внесок у те, як аудиторія сприймає вас. Уявіть, що ви довго працювали над створенням трастового для вашої ніші блогу, активно брали участь у обговореннях на твіттері і фейсбуці, де ви здобули повагу і стали авторитетною фігурою. Ви створили образ професіонала у своїй галузі.

І тут, раптом, хтось погуглив видачу по вашому імені, і випадково знайшов ваші фотографії на фликре (або сторінку у вконтакті:) ), на яких ви виглядаєте, м’яко скажемо, абсолютно не авторитетно. Як ви думаєте, як це вплине на ваше ім’я і ваш бренд? Щоб подібного не відбувалося, працюючи над своєю видимістю і чином в ком’юніті, інвестуйте час і сили на всі елементи, зазначені на картинці, і, можливо, врахуйте особливості, притаманні саме вашій ніші.

Крок #3 Залучення авторитетних користувачів

І нарешті, крім того, що соціалки є надзвичайно корисним інструментом у створенні свого бредна і від свого імені, ще більш потужним і простим способом їх використання є ‘паразитування’ на авторитетності інших юзерів. Соціальні мережі дають унікальну можливість спілкування з лідерами галузі. Ще якихось 5-6 років тому зробити це було значно важче, галузеві знаменитості були практично недоступними.

Заклад зв’язків з такими людьми може як позитивно вплинути на ваш бізнес і особисте зростання, так і дати відмінний ефект для сайту у вигляді безлічі лайків, твітів і перепостів. У статті Еріка Енжі, згаданої раніше, він писав: «Якщо ви хочете стати впливовим гравцем у вашій ніші, то соціальні мережі повинні займати великий відсоток вашої уваги. Партнерство з авторитетним в галузі людиною, який буде розшарювати ваш контент для своєї аудиторії, буде великою перемогою. Це збільшить швидкість вашої розвитку в соціалках в кілька разів».

Загалом, це відмінна ідея використовувати соціальні мережі для виходу і конекту з впливовими фігурами у вашій галузі. Не вимагайте від них багато чого відразу, працюйте над довгостроковим співробітництвом. Якщо ви зможете залучити кількох таких користувачів, вони будуть готові допомогти розкрутити ваш сайт серед своєї аудиторії, що позитивно позначиться на SEO.

Коментарі від перекладача: «Я намагався адаптувати статтю під російську вебмастерский сленг, не втративши нитку оповіді. Сподіваюся, це у мене вийшло. Ця стаття в черговий раз показує різницю між західним і ру-підходом до просування сайтів. У рунеті статті на SEO-тематику – це в більшості випадків рекомендації типу «зареєструйся там-то, купи N посилань, не дорожче M рублів за кожну, чекай X місяців, і твій сайт стане на Y позицію в яндексі», тобто більш технічні і прямолінійні, не залишають місця для творчості.

Англомовні ж фахівці оперують з SEO-ефект як з чорним ящиком і роблять упор на природність. Пиши якісні статті, будь фахівцем у своїй області, заведи друзів в твіттері і фейсбуці, змушуй їх робити репости, і твій сайт сам стане в топи.

Автор пише, як мені здалася, більше не про SEO-ефект від соціалок, а про правильні стратегії роботи з ними. Я застав часи, коли використовуючи такі методи, можна було виводити свої сайти в топ digg.com, netscape.com, propeller.com, reddit.com і т. п. Зараз вони померли, звільнивши дорогу соціалкам іншого типу – фейсбук, вконтакте, твіттер. І той, хто навчиться грамотно застосовувати рекомендації з статті – той буде на хвилі.

За прикладами далеко ходити не треба – подивіться твітери Дімка або Терехова :). І останнє – я досі не вірю в щиросердність заяв Гугла і Бінга, які процитированны в статті:) А ви?

Михайло Тукнов.

Спасибі Михайлу за переклад і адаптацію.