Як працює SeoPultMAX

85

Про SeoPult MAX я вперше почув на конференції CyberMarketing прямо напередодні вильоту в Єгипет. У буквальному сенсі SeoPult MAX — це алгоритм ефективного підбору донорів. Знаю, добре знаю, що і ви, і я багато разів чули про ці ефективні алгоритми від багатьох гравців ринку. Але здебільшого ці алгоритми були чорним ящиком і називалися їх загальні моменти.

На конференції CyberMarketing алгоритм SeoPult Max представляв Ілля Зябрев, людина з МехМатовским освітою МДУ, який в даний момент заниамется фінансової математикою. Ми з ним особисто познайомилися на Дні народження SEONews і пам’ятається довго розмовляли на тему науки. Як раз в той момент я підходив до фінальної частини написання кандидатської дисертації та його напрацювання в області інформаційного пошуку, зокрема ранжування документів були мені дуже і дуже цікаві.

Хлопці з SeoPult на моє прохання люб’язно надали матеріали, що стосуються наукової та математичної сторони SeoPult Max. Основна стаття тут. Поясню її, точніше переведу на ненауковий мову.

Суть алгоритму в тому, щоб для просування конкретного запиту підібрати найбільш ефективну трійку: сторінка донора — сторінка акцептора — анкор. Посилальна складова в рунеті, як і раніше, відіграють відчутну роль, без покупки посилань в топ вилазять одиниці за рахунок довгострокової кропіткої роботи над сайтом. У комерційних тематиках цей час не завжди є.

Як працює SeoPult Max?

Краще показати це на прикладі. Є донори — це сайти, з яких посилання купуються/отримуються/проставляються. Є акцептори — це як раз просувні ресурси. Є анкор — тексти посилань на донорах. Тепер визначимося з поняттям частотного патерну.

Для просування акцептора ми закупилися посиланнями з 50 донорів (наприклад для рівного числа). Одним з факторів оцінки донорів є ТИЦ (знову ж таки для простоти викладу).

Інтервал значень тИЦ Кількість
0-90 50
100-190 28
200-290 7
300-390 4
400-490 3
500-590 2
600-690 2
700-790 2
800-890 1
900-990 1
Разом 100

Виходячи з таблиці видно, що було куплено 50 посилань на донорах з ТИЦом від 0 до 90, 28 посилань на донорах з ТИЦом від 100 до 190 і тд. У статистиці кількісні показники прийнято нормувати і використовувати не кількість, а частки. Так як багато показників, абсолютна їх кількість може обчислюватися мільйонами і для зручності їх всі призводять до значення від 0 до 1. Разом отримуємо ось таке.

Інтервал значень тИЦ Відносна частота
0-90 0,50
100-190 0,28
200-290 0,07
300-390 0,04
400-490 0,03
500-590 0,02
600-690 0,02
700-790 0,02
800-890 0,01
900-990 0,01
Разом 1

На основі другої таблиці можна побудувати графік частотного розподілу.

Як працює SeoPultMAX

У SeoPult Max використовується 184 фактора, за яким аналізуються всі донори. На кожен фактор можна побудувати свій розподіл. Отже, 184 розподілу утворюють горезвісний частотний патерн або говорячи простою російською мовою — набір графіків зі статистичними даними.

Для підбору оптимальних донорів алгоритм SeoPult Max аналізує топ 50 видачі Яндекса за певним запитом. Таким чином виходить 50 патернів х 184 фактора = 9200 розподілів факторів. На основі цих даних будується «ідеальний» частотний паттерн, який складається з 184х розподілів. Таким чином ми отримуємо картину «ідеальних» донорів для даної конкретної сторінки даний запит, покупка посилань з яких дозволить домогтися максимального впливу посилального фактора на ранжування.

Тепер залишилося пояснити алгоритм на прикладі наших улюблених топових SEO контор.

Візьмемо один з найбільш простих і наочних факторів, зазначених у статті як TRaslm — релевантність донора заданому запиту. Тобто для просування свого сайту за запитом ХХХХ нам треба закупитися посилання з сайтів з топ Яндекса, вылезаемых за запитом ХХХ. Формула для розрахунку фактора виглядає так* (на всякий випадок наводжу).

Як працює SeoPultMAX

де t — леми слів донора D, Q-безліч лем слів запиту, aSLM – апроксимоване спектральна мовна модель ([3]). Іншими словами TRaslm – це сума значень aSLM лем донора, які зустрічаються в запиті. Лемма в даному випадку — канонічна форма слова.

*Можете пропустити текст під формулою, якщо немає бажання вчитуватися. Далі все зрозуміло без формул.

Результати підрахунку значення даного чинника для запиту «просування сайтів», нашого найголовнішого і улюбленого запиту. На момент написання статті Зябрева топ виглядав так:

  • demis.ru
  • seo-dream.ru
  • bdbd.ru
  • vipseo.ru
  • promo.ingate.ru
  • vipro.ru
  • intelsib.ru
  • advans.ru
  • optimism.ru
  • buyfish.ru
  • Всіх або майже всіх ви прекрасно знаєте. Подивимося, що ховається за їх донорами.

    Сторінка Розподіл TRaslm
    demis.ru Як працює SeoPultMAX
    seo-dream.ru Як працює SeoPultMAX
    bdbd.ru Як працює SeoPultMAX
    vipseo.ru Як працює SeoPultMAX
    promo.ingate.ru Як працює SeoPultMAX
    vipro.ru Як працює SeoPultMAX
    intelsib.ru Як працює SeoPultMAX
    advans.ru Як працює SeoPultMAX
    optimism.ru Як працює SeoPultMAX
    buyfish.ru Як працює SeoPultMAX

    Як ми бачимо, «горбочки» або розподілу дуже навіть схожі, що говорить про те, що посилання куплені та/або отримані приблизно з однакових за показниками релевантності донорів. Причому релевантність донорів — це тільки один фактор із 184.

    Якщо всі ці горбики накласти один на одного, то отримаємо такий графік.

    Як працює SeoPultMAX

    На підставі цих горбиків можна виділити загальну закономірність і розрахувати параметри для ідеального донора. На малюнку показаний чорною лінією. Методи побудови розрахунку параметрів ідеального донора не розголошуються, але в самому простому і грубому варіанті це може бути середнє арифметичне.

    В реальній роботі SeoPult Max аналіз відбувається за 184 факторів, при цьому постійно відстежується відповідність розподілів всіх показників «ідеального» донора. Перебудова безлічі донорів відбувається виходячи з заданого бюджету і принципу мінімальних змін вже існуючого безлічі (воно й логічно, щоб масово не відмовлятися від вже отриманого платним шляхом масиву посилань).

    Буду чекати результатів ефективності використання даного алгоритму в порівнянні зі звичайним методом закупівлі посилань SeoPult. При цьому хочу зазначити, що посилання важливі, але не менш важливий сам сайт. Впевнений, що у топ-10 за запитом «Просування сайтів» з самими сайтами з точки зору внутрішньої оптимізації все просто чудово, тому й картина з’явилася наочна.

    Від себе особисто хочу висловити подяку команді SeoPult за можливість більш глибоко ознайомитись з напрацюваннями з SeoPult Max, які я швидше за все зможу використовувати у своїй науковій роботі, яка мабуть поновитися в майбутньому році…

    Терехов.