Вся правда про SMM в школі Нетология

783

До речі, теж приклад SMM (нижче зрозумієте який) — мене запросили на базовий курс з SMM в школу Нетология і потім попросили написати відгук. Скажу відразу, для мене це було дуже корисним і дозволило структурувати наявні знання і послухати практиків.

Коротко пробегусь за ключовими поняттями, які чесно кажучи відкрилися для мене абсолютно з іншого боку. Найголовніше, що я виніс, SMM — це не тільки група вконтакті і сторінка на facebook, куди спамом можна залучати аудиторію. Аж ніяк. Є ще багато інших нюансів, а вже як проходить підготовка SMM стратегії — це дуже і дуже копітка праця. Саме тому цінник на послуги SMM в Москві починається від 150к рублів в місяць, а контракт укладається мінімум на рік.

Крім понять «Соціальні медіа» і «Soсal Media Marketing» є ще й таке — «Social Media Communications» (використання соціальних медіа для управління взаєминами з клієнтами і інших задач). До соціальних медіа відносять не тільки соціальні мережі, а так само форуми, блоги та мікроблоги, тематичні співтовариства, професійні мережі, фото і відео хостинги, геосоціальні мережі, вже втрачають свою актуальність соціальні закладки…

Так до речі — дуже наочно про інтернет маркетинг показано у вигляді дерева (повинна бути клікабельним).

Вся правда про SMM в школі Нетология

Ключовими особливостями соціальних медіа є те, що відбувається діалог з аудиторією, відбувається точкове вплив, користувачі залучаються, а не залучаються.

Тільки соціальні медіа дають нам можливість абсолютно чітко зорієнтувати аудиторію. Ні контексту, ні PPC таких можливостей не дають.

Можна виділити наступні інструменти просування в соціальних медіа (до семінару я не знав про таку класифікацію):

  • пасивна комунікація — це оперативне (реактивне) поведінка компанії в товет на згадку аудиторією заданих ключових слів;
  • спільноти (групи вконтакте);
  • офіційні представництва (fan pages, блоги та мікроблоги);
  • лідери думок (наприклад мені дають на тест якийсь продукт, я тестую його і потім пишу звіт);
  • вірусний маркетинг;
  • спецпроекти (брендовані розділи, тести, віртуальні подарунки);
  • персональний брендинг (Тиньков і Лебедєв);
  • інтерактивні програми;
  • геолокаційні кампанії (за допомогою foursquare і аналогів);
  • прихований маркетинг (платні пости в блогах);

Етапів роботи з соціальними медіа багато. Кожен з етапів розбивається на підетапи. Не вважаю за потрібне їх тут наводити, так як це авторська напрацювання читача семінару. Скажу лише, що сюди входять і визначення цілей компанії та дослідження конкурентів і конкретизація цілей комунікації (читай спілкування), визначення та вимірювання KPI (деяких показників, які в підсумку важливі для оценкии ефективності кампанії).

Як не дивно, коли приходять замовники, найбільше вони хочуть просто збільшити продажі за рахунок реклами в соціальних медіа за рахунок створення групи вконтакте або в твіттері. Це не мета, це бажання слідувати тренду. По-справжньому в SMM працюють зовсім не так)).

Ще є таке поняття, як моніторинг інформаційного поля, для чого використовуються спеціальні інструменти (можна погуглити). Ашмановцы наприклад навіть свій інструмент написали.

KPI — це набір показників, за якими оцінюється ефективність рекламної кампанії або всіх робіт за напрямком SMM. При розробці KPI використовується 4 послідовних щага, в кожному з яких можуть бути свої показники. Цими етапами є: KPI уваги, KPI залучення, KPI впливу і KPI дій. Можливо буде складно для розуміння, саме із залучення уваги, далі залучення, потім впливу і в результаті дій користувачів оцінюється ефективність SMM.

Ще нюанс, якщо вам пропонують контракт з SMM на 5 років, то швидше за все вас намагаються віджати. Вже дуже швидко все змінюється і що буде з контактом через 5років дуже складно говорити.

У цілому і загальному — організація була на п’ятірку. Нас було всього 12 слухачів, спочатку ми перезнайомилися, спілкувалися на каву брейках і за обідом, в кінці помінялися візитками і в принципі те контакти у нас залишилися. Спасибі школі Нетология і автору семінару Наталії Прытковой, чарівною і грамотної дівчині-практику, яка протягом цілого дня розповідала нам про базові поняття SMM.

Якщо говорити про плюси і мінуси семінару та конференції як форматів, конференція — це послухати Топів, семінар — це вчитися самому. Про користь конференцій я писав, через пару семінарів розповім про користь семінарів, як назбираю достатньо інформації.

Терехов.

Відео сьогодні про кремлівських піарників. Рекомендую до перегляду.

Постової — техніка NEFF — відмінна якість за прийнятні гроші.