Це була п’ятниця 13 травня. Вранці з дружиною пішли в Москву, щоб спершу зайти в гості до Яндексу (звіт буде до середини тижня), потім пара зустрічей і в гості до Васі. Я думаю що продовжити розповідь є сенс відразу з семінару, на який ми трохи запізнилися через горезвісних московських пробок. Хоча перебували не так вже й далеко.
Спочатку трохи передмови. Гже-місяць-півтора назад на проектах поступово почала падати трафік, насамперед пошуковий. У мене було відчуття, що це пов’язано з приходом весни і наближенням літа. Про це до речі я часто «лаявся» в твіттер. На що Вася Ткачов @allintop постійно відповідав, що у нього все гуд, треба просто працювати. І аналізувати.
Для аналізу сьогодні є чимало інструментів — і метрика з вбудованим вебвізором, і гугл аналітікс, і лирушка, та й багато чого ще. Вічні суперечки що краще, метрика або аналітікс, здебільшого гальмують саму аналітику у кінцевого користувача. До речі, сам особисто не раз стикався з ситуацією, що мовляв, ось коли у мене буде ось такий модний гаджет, то буду працювати набагато ефективніше, так як буду відчувати себе більш комфортно, а значить і результативність зросте. Ні фіга подібного. Це всього лише привід, щоб почати працювати не сьогодні, а завтра коли-небудь. Те ж саме і тут — і аналітікс, і метрика дають чимало корисної інформації і дозволяють будувати сегментовані звіти по цілям. Їх умілий аналіз (читай аналітика) і набір дій, виходячи з результатів у підсумку виливаються у трафік, збільшення часу перебування користувача на сайті і як результат — конверсію в продажу/реєстрації/профіт.
Вася розповів, що на початку року сильно перейнявся цим питанням і почав аналізувати трафік на allintop.ru. Дивився дані по вебвизору, конверсію цілей, точки входу на сайт, конвертація відвідувачів у слухачів семінарів, карту кліків (куди клацають, а куди ні). На підставі цього постійно допілівал сайт і дивився що виходить у результаті. В результаті трафік ріс і час користувача на сайті збільшувалася. Це якщо в загальному.
Дуже цікаві кейси були про підбір семантичного ядра за підсумками аналізу конверсії цілей. З одного боку, здавалося б, все просто — продвигаешь тільки те, що дає продажу. З іншого боку, пошуковий трафік потрібно зловити на потрібній сторінці і перенаправити на сторінку з оформленням покупки. А тут відразу дуже багато тонкощів. Про яких можна дізнатися тільки на практиці.
Другий доповідь Юрія Батиевского (він мене до речі звідки той знає)) був більш практично спрямованим на аналітику інтернет магазинів. У нього в самого свій інтернет магазин у Пітері, а сам він у «нашій» сфері крутиться більше 10 років. У його доповіді в основному були практичні «життєві» кейси, він багато розповідав про практичні результати конверсії до і після переміщення, скажімо, кнопки «купити зараз», «додати в корзину» і тд. Здавалося б, просте переміщення/зміна кнопки/вкладки на сторінці товарів/замовлень видає дуже цікаві результати при одному і тому ж трафік з контексту (мається на увазі що він постійний і стабільний на відміну від пошукового, обсяг якого залежить від більшого числа факторів).
Під кінець семінару Юрій запропонував «проаналізувати» один з інтернет магазинів слухачів. Я назвав УРЛ одного з клієнтів, і в результаті дізнався про велику кількість помилок з точки зору юзабіліті саме інтернет магазинів. Якщо чесно, я був здивований, що ні я, і партнери цих помилок не побачили. Практика — велика річ, однак. Як практикуючого фахівця в області інтернет магазинів, Юрія можу сильно рекомендувати. Ну а до Васі сходіть на семінар, не пошкодуєте. А через мене завжди можете отримати знижку. Для цього напишіть в заявці на семінар, що ви прийшли з блогу Терехова.ыБольшое спасибі Василю і Юрію за практично корисний семінар, обов’язково буду ще. До речі, до питання навіщо я на семінари і конференції їжджу. Відповідь — послухати практиків. Вони мають властивість розповідати багато корисного. Вам лише залишається все це засвоїти і застосувати на практиці, щоб ефективніше працювати. Вдалого робочого тижня.
PS — невеликий бонус, кому треба, вишлю інвайт на вебвізор. Вільний інвайт один — віддам самому потребуючому.
Терехов.
Постової — ефективне просування сайтів в Одесі з гарантією результату.
Ну а відео сьогодні про яндекс метрику.